Que es un llagut? Per que fem servir aquesta embarcació i no una altra?
El llagut que es fa servir per a la competició es una embarcació a rem, de 7,5 metres d'eslora (llargada màxima), 2 de manega (amplada màxima) i un mínim de 300 kg. El llagut estarà fabricat en fibra de vidre, deixant lliures els materials de que han de ser fets els rems i el timó de l'embarcació. Aquestes son les mides i característiques més importants que defineixen un llagut i que estàn establertes al reglament de banc fix de la federació catalana de rem.
Aquest reglament estableix a més que la tripulació d'un llagut de competició serà de vuit remers i un timoner (el que es coneix en el mon del rem en banc fix com a un 8+). Les tripulacions han de ser d'un mateix sexe tret del timoner que no es considerat com a membre de la tripulació, fins al punt que si en regata el timoner cau a l'aigua, el bot podrà continuar competint si un dels vogadors ocupa el lloc del timoner.
El llagut prové d'una barca de pescadors ampliament utilitzada en tot el litoral català i que podia ser moguda a força de rems o a vela. Aquesta embarcació era pràcticament igual amb petites variacions depenent de la zona. Un dels llocs on estava més arrelada i d'on es va recuperar primerament va ser a Lloret on cada Juliol s'organitza una processó maritima desde l'ermita de Santa Cristina fins a Lloret i on participen llaguts moguts a rem.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada